Recenzja - Marketing afiliacyjny dla bystrzaków - Mylead

Marketing afiliacyjny dla bystrzaków

 

 

Znajdując chwilę w swoim grafiku na rzecz poszerzenia wiedzy i zweryfikowania informacji o aktualnościach w afiliacji postanowiłem poświęcić ją na zapoznanie się z najnowszą premierą autorstwa Teda Sudola i Paula Mladjenovica pt. „Marketing afiliacyjny dla bystrzaków”.

 

Będąc na samym wstępie stosunkowo sceptycznie nastawiony do formy drukowanej związanej z marketingiem i afiliacją – gdzie tak naprawdę notorycznie zmieniające się trendy wpływają szybko na ich przedawnienie, tak w tym przypadku już na wstępie muszę przyznać, że forma książki jak i przedstawienie tych kwestii zdecydowanie zmieniła moje podejście. Oczywiście niektóre kwestie wciąż będą ulegać zmianom, jak przykładowo metody tworzenia strony internetowej czy układu elementów dla lepszego marketingu. Nie zmienia to jednak faktu, że większość kwestii związanych z trendami została opisana w taki sposób by każda osoba nawet za kilka lat mogła zrozumieć ideę przyświecającą podejście autorów do afiliacji.

 

Treść i kwestie związane z konkretnymi poradami

Cała książka została podzielona na kilka rozdziałów dosłownie ilustrujących od podstaw czym jest afiliacja, czy dokładniej mówiąc marketing afiliacyjny i potencjał zarobkowy. Przechodzimy czytając ją krok po kroku od totalnych podstaw, które nawet u mnie – osoby stosunkowo doświadczonej w afiliacji okazały się pomocne ze względu na inny format i spojrzenie na niektóre zagadnienia, aż do zaawansowanych kwestii.

 

Neutralność autora do zagadnień, które występują w kolejnych rozdziałach pozwala na szerokie spojrzenie na kwestie marketingu od strony osoby sprzedającej jak i od strony klienta. Dlatego też po pierwszych rozdziałach otrzymujemy zdecydowanie więcej „mięsa”, czyli konkretów wraz z przykładami jak i zobrazowaniem wielu zagadnień.

Autorzy nie pominęli (co bardzo mnie cieszy) metod pozyskiwania ruchu pozwalając na wyjaśnienie zagadnień związanych z organicznym pozyskiwaniem klientów przechodząc stopniowo do tych nieco bardziej skomplikowanych metod, w których niezbędna jest inwestycja nie tylko swojego czasu, ale również środków. Wyszczególnienie budżetu i następstwa z nim związane szczególnie zostały wyjaśnione poprzez poświęcenie temu całego rozdziału, co zdecydowanie pozytywnie wpłynęło na mój osobisty odbiór „Marketingu dla bystrzaków”.

Finalnie po rozdziałach związanych z początkami i strategiami marketingowymi otrzymujemy objaśnienie naprawdę wielu technicznych kwestii, które są niezbędne, by pracować w porozumieniu z prawem i restrykcjami sieci afiliacyjnych. Wśród prawnych aspektów wyróżnione zostały wytyczne polskiego UOKiK, co jest szczególnie interesujące ze względu na coraz częstsze interwencje tejże instytucji w kwestiach marketingowych.

 

Nie obyło się również bez opisu form opodatkowania, prowadzenia działalności gospodarczej czy metod rozliczeniowych. W końcu ten wątek czeka każdą osobę, która aktywnie zarabia w sieci afiliacyjnej.

 

Moja osobista opinia

Jako osobę, która prowadzi mentoring i grupę podopiecznych użytkowników, przedstawiający odrębne metody pozwalające zarabiać w afiliacji tytuł autorstwa Teda Sudola i Paula Mladjenovica szczególnie mnie zaciekawił. Nie ukrywam, że nowe spojrzenie i to w takiej niekonwencjonalnej formie na marketing zdecydowanie było wartościowe i każda chwila spędzona przy tej książce miała sens!

 

Bardzo doceniam zamysł autorów, w którym poruszyli dokładnie i bez zbędnego przeciągania kwestie pozyskiwania ruchu popierając je przykładami. Kolejno wyjaśniane metody, porady i zestawienia dla osób początkujących i doświadczonych przełożą się na inne spojrzenie co pozwoli zdywersyfikować każdemu swoją metodologię pracy, a co za tym idzie, również zwiększyć zarobki.

 

Nie obejdzie się bez wad, które dostrzegłem. W końcu każdy z Was czytając moją recenzję oczekuję rzetelnego i bezstronnego zdania.

Rozkład treści i przeskakiwanie w niektórych etapach potrafi być jedną z nich. Autorzy przyjęli, że warto odesłać czytelnika do danego rozdziału – czasami nawet do tego, który jeszcze nie został przez nas przeczytany. Taki zabieg ma sens w przypadku elektronicznej wersji gdzie hiperłącze wskaże wybrany fragment i pozwoli nam wrócić ponownie z powrotem do czytanego tekstu. W tym przypadku wyszukiwanie niektórych rozdziałów bywało męczące.

Na całe szczęście po wyszukaniu fragmentu, o który mnie proszono w pełni poznałem wybrane zagadnienie. Jako wadę uważam wyłącznie te niekonwencjonalne przejścia, które po prostu mnie delikatnie męczyły. Dobrze więc, że istnieje możliwość skorzystania z elektronicznej wersji książki. Wtedy unikniecie całkowicie tego problemu 😊

Finalnie po podsumowaniu wszystkich aspektów zdecydowanie i z czystym sumieniem mogę polecić każdemu użytkownikowi zainteresowanemu afiliacją tytuł „Marketing afiliacyjny dla bystrzaków”. Każdy z nas znajdzie w nim coś dla siebie, a podejście twórców zdecydowanie rozszerzy nasze horyzonty.

 

Recenzje moich podopiecznych

 

Tuż po premierze wielu użytkowników, z którymi współpracuję zapoznało się z książką. Poskutkowało to wymianą zdań na jej temat co przełożyło się na kilka krótkich recenzji. Poniżej zacytowałem kilka z nich, więc zapraszam drodzy czytelnicy do poniższych minirecenzji.


 

Anakin9 napisał:

Książka to kompendium wiedzy dla każdej osoby chcącej lub zaczynającej właśnie swoją przygodę z afiliacją, a także mających już pewną wiedzę. Wszystkie aspekty tego rodzaju pracy są dokładnie i czytelnie opisane. Książka zawiera mnóstwo porad dotyczących social mediów, SEO, email marketingu, a poza tym porusza kwestie prawne takie jak RODO. Znajdziemy też sporo porad np. jak uniknąć pułapek w marketingu afiliacyjnym. Dodatkowo książka podaje wręcz na tacy narzędzia niezbędne w pracy wydawcy. Książkę mogę ze szczerego serca polecić.


 

Recenzja Kogni:

Jako ciągle początkujący w świecie afiliacji użytkownik dostałem pełne podstaw kompendium, które znacząco pozwoliło mi zrozumieć zagadnienia związane z najważniejszymi kwestiami, które występują w afiliacji. Największym plusem tej książki jest prostota języka, jaką zastosowali autorzy; w tekście nie znajdzie się bowiem żadnych bardziej skomplikowanych i zawiłych opisów, zwykle towarzyszących tego typu poradnikom. Najbardziej podczas lektury cieszyło mnie podejście autorów, w którym jak zresztą napisali we wstępie, ich założenie polega na tym, że czytelnik nie ma żadnego pojęcia o afiliacji i może nawet pierwszy raz spotkać się z tym terminem. Dodatkowymi wartościami są bogato ilustrowane oznaczenia, dotyczące poszczególnych nazw, ciekawostek i innych uwag, które dobrze wyróżniono w tekście, co ułatwia odbiór całości. Na koniec - specjalne uwagi, które zostały dodane przez ekipę MyLead oraz zagadnienia prawne, specjalnie dostosowane pod Polski rynek sprawiają, że to obecnie jedna z bardziej wartościowych lektur, którą z całą pewnością można polecić każdemu, kto chce zacząć swoją przygodę z zarabianiem w internecie.

 

MasterToto napisał:

Ten poradnik przeczytałem, mimo że nie należę już do tak zwanych świeżaków. Książkę czyta się lekko i przyjemnie, a wiedza w niej zawarta zdecydowanie wystarczy, by pojąć zawiłości afiliacji. Fajnie, że poruszone zostały kwestie prawne i podatkowe. Sam szukałem tych informacji zaczynając swoją przygodę i myślę, że to ogromne ułatwienie dla nowych użytkowników. Jeśli chodzi o minusy, warto wspomnieć o rozdziale poświęconym kwestiom SEO – w mojej opinii trudno o jego aktualność przy stale zmieniających się wymaganiach wyszukiwarek. Zabrakło mi też choćby kilku zdań na temat promocji na TikToku. Portal stale się rozwija i z pewnością zainteresowałby młodszych wydawców w kontekście promocji. Ogólne wrażenia mimo wszystko na plus.