[PODCAST] Zarabianie w social mediach, czy wciąż jest możliwe? + Transkrypcja odcinku.
SŁUCHAJ TEGO ODCINKA NA SWOJEJ ULUBIONEJ PLATFORMIE:
Social media - czy są warte uwagi? Czy mimo wysokiej konkurencji wciąż mamy szansę na zarabianie i promowanie ofert afiliacyjnych?
Postaram się odpowiedzieć możliwie konkretnie by zainteresować was i przekazać swoisty wstęp do rozpoczęcia działań w oparciu o temat odcinka.
Zachęcam do pełnej transkrypcji odcinka oraz zweryfikowania odnośników do omawianych narzędzi lub źródeł.
Jak zarabiać przez Internet na social mediach? Podcast: Afiliacja i inne zjawiska marketingowe #5
Cześć! Z tej strony “Czaq”. W Mylead pełnię funkcję mentora oraz osoby odpowiedzialnej za pomoc w zarabianiu naszych użytkowników. Aktywnie od kilku lat prowadzę grupę podopiecznych wydawców, którym zapewniam wsparcie wraz z doradztwem. W tym odcinku podcastu Mylead, odpowiemy na wszelkie pytania dotyczące zarabiania w mediach społecznościowych, jako influencer lub nie, jak wykorzystać swoją wiedzę oraz zasięgi dla możliwie najwyższych zarobków.
Social media - media społecznoście są jedną z najpopularniejszych form dotarcia do naszych przyszłych klientów - odbiorców. Miliardy aktywnych kont, setki godzin spędzanych przez odbiorców na korzystaniu z funkcji serwisów tworzą świetną okazję na dostarczenie reklam i szerokie zastosowanie działań marketingowych. To właśnie stale rosnąca popularność jest główną cechą na której nam zależy i to ją możemy uznać za czołową zaletę zarabiania w SM. Decydując się na pozyskiwanie odbiorców i aktywną formę reklamy(zastąpic czyms mozna) musimy znać zasady dla podejmowanych działań oraz dostosowując treść do wymogów społeczności - przekazać ją w odpowiedni sposób.
W jaki sposób można zarabiać w mediach społecznościowych?
Tak naprawdę zarabianie w social mediach należy scalić do jednej zasady: Dotarcie z wybranym przez nas produktem afiliacyjnym do grupy odbiorców potencjalnie zainteresowanych naszą reklamą. Nasze każde działanie skutkujące umieszczeniem reklamy w dowolnej formie, tworzy szansę na udany zarobek. Chcąc jednak efektywnie zarabiać w mediach społecznosciowych, powinniśmy skupić się na funkcjach oferowanych przez platformy medialne i skutecznie analizując działania i grupę odbiorców, rozpocząć promocję ofert.
Dlaczego, to właśnie zarabianie w mediach społecznościowych cieszy się taką popularnością wśród wydawców?
Każdy z nas, użytkowników sieci 21 wieku, miał okazję poznać się z czołowymi mediami społecznościowymi takimi jak: Facebookiem, instagramem, VK czy innymi alternatywnymi platformami. Oznacza to, że każdy z nas potrafi w przynajmniej podstawowym szablonie poruszać się intuicyjnie oraz korzystać z dostępnych możliwości oferowanych w serwisach. Mając już podstawowe rozeznanie w obsłudze danego portalu, znacznie łatwiej wykorzystamy istniejący potencjał zarobkowy! Dla zobrazowania, możemy porównać znane już nam strategię marketingowe wraz z ich doskonaleniem do działąń w których przystępujemy po raz pierwszy.
Pracując w znanym obszarze, znacznie szybciej uzyskamy wysokie wyniki niżeli na całkowicie nowym gruncie.
Jakie trudności/ograniczenia można napotkać podczas zarabiania w mediach społecznościowych?
Największą trudnością wśród wydawców z którymi miałem przyjemność współpracować są zabezpieczenia związane z bezpośrednią promocją ofert afiliacyjnych oraz bardzo duży nacisk na przestrzeganie zasad wytycznych w wybranych segmentach serwisu. Kolejnym znacznym utrudnieniem jest brak bezpośrednich informacji na temat blokad, znacząco utrudniając dla nas konsekwentne działania. Często powodując frustrację wśród użytkowników i pozostawiając niechęć do dalszych działań.
Choć media społecznościowe potrafią utrudniać nam wykonywaną pracę, wciąż uznaje się je za czołową formę do pozyskania klientów.
👉Zajrzyj do panelu użytkownika mentoringu! Posiadamy pełną bazę informacji w jaki sposób zarabiać bez blokad w social mediach.👈
Przejdźmy teraz do opisu wybranych praktyk zarabiania w mediach społecznościowych i wyjaśnienia dlaczego są aż tak opłacalne, efektywne i dlaczego?
Marketing w mediach przyjmuje coraz inne oblicze i znacznie częściej ewoluuje dając nam duże pole do reklamy. Wyszczególnić na samym wstępie możemy takie działania jak:
Content marketing, w którym kluczową rolę odgrywa tworzenie wartościowych treści, cennych dla użytkownika i publikowanych między innymi w formie postów na tablicy wydarzeń - tzw wallu. fanpage, - dając nam możliwość praktycznie nieograniczonego kontaktu z konsumentami. Wraz z dostosowaniem i optymalizacją tworzonych reklam bezpośrednio wpływa na jakość naszego ruchu, pozwalając na wiele działań marketingowych. oraz dedykowane konta reklamowe i branding. Promocja poprzez prywatnie utworzone konta użytkowników.
Pamiętajmy, że popularność wybranej formy promocji jest ściśle związana z posiadanym przez nas doświadczeniem. To nim kierujmy się podczas kreowania swojej reklamy.
- -Jakie SM wybrać by rozpocząć zarabianie?
Wybór odpowiedniej platformy social media powinien być uzależniony z kampanią afiliacyjną, jej modelem rozliczenia oraz własnymi predyspozycjami do określonych działań.. Weryfikując odbiorców zainteresowanych przedstawianym produktem/programem powinniśmy powiązać takie wartości jak: wiek, zainteresowania oraz rodzaj urządzenia z którego korzystają. Ułatwi to znacząco wybór i pozwoli na zastosowanie się do odpowiednich metod pozyskania użytkowników.
- -Od czego zacząć zarabianie w mediach społecznościowych?
Pierwsze kroki w social mediach nie są takie trudne jak mogłoby się wydawać. To właśnie Określenie grupy odbiorców, wybór odpowiedniej i konwertującej kampanii są najważniejszymi początkowymi kwestiami dla każdej osoby stawiającej kroki w zarabianiu w social mediach. Nie należy się obawiać braku wyników. Każda nawet nieudana forma reklamy pozostawia za sobą wnioski, które należy wyciągnąć przed dalszymi działaniami. Choć na samym wstępie warto rozważać wszystkie potencjalne problemy i ograniczenia, nie należy bać się podejmowania decyzji i konsekwentnie dążyć do uzyskania wyników.
Przejdźmy z transkrypcją odcinka do wyszczególnionych platform SM.
Zacznijmy od Facebooka
Jakie są sposoby na zarabianie na Facebooku i czym się charakteryzują?
Zarabianie na facebooku to jedna z najpopularniejszych decyzji podejmowanych przy analizie przyszłych odbiorców. Facebook swoją popularnością tworzy możliwość dla dalszej reklamy i jest dosłowną trampoliną, która przerzuci naszych odbiorców do programów afiliacyjnych lub naszych stron.
Szczególną uwagę należy zwrócić na wybrane elementy marketingowe odpowiadające za formę przekazanych treści. Są to między innymi:
-Strony - fanpage oferujące wyszczególnione metody na dotarcie do odbiorców przy pomocy zwiększania zasięgów osób zainteresowanych naszą niszą.
-Płatne reklamy, przy wykorzystaniu managera reklam z zaawansowaną opcją targetowania statystyk - użytkowników.
-Influence marketing, czyli prowadzenie kampanii reklamowych w oparciu o dostępne statystyki posiadanych grup odbiorców, oraz każda inna forma dotarcia z adresem oferty do zainteresowanych odbiorców. Niezależnie od wybranej formy promocji, warto zaznaczyć, że wszystkie podejmowane kroki mają odniesienie do reakcji i zainteresowania promowanym przez nas produktem afiliacyjnym. Dokładna analiza i zastosowanie się do wytycznych zasad społeczności to podstawa udanej reklamy na facebooku.
👉Odbierz darmowego ebooka - Jak za darmo utworzyć boty do messengera i zarabiać? 👈
Jakie kampanie wybrać do reklamy na Facebooku?
W oparciu o wiedzę z mentoringu, zachęcam do zakładki "Gorące oferty". Przedstawiamy najkorzystniejsze kampanie dla poszczególnych źródeł ruchu. W tym również omawiane social media.
Polecane praktyki reklamowe dla początkujących użytkowników
Klasyczna forma reklamy w 2020 & 2021 roku nie jest tak oczywista. Nasi odbiorcy coraz częściej doświadczający negatywnych doświadczeń, znacznie łatwiej się zniechęcają, utrudniając nam działania. Mając zamiar dotarcia do użytkowników i ich monetyzacji warto zastosować się do nieszablonowych działań takich jak:
-Odpowiednie skonfigurowanie fanapge i przekazanie oferty poprzez alternatywne formy pozyskania ruchu. Są to między innymi opisywane przez nas chatboty, bazy mailingowe czy zastosowanie odpowiedniego wyglądu strony docelowej(landing page) na którą przekierujemy wydawców. Będąc przy temacie stron na facebooku, warto wspomnieć, że każde prywatne konto ma możliwość przekształcenia w fanpage! W jaki sposób wykonać przekształcenie wyjaśniamy w opisie podcastu.
Wszystkie nieszablonowe działania, możemy przełożyć na zarobki również z perspektywy płatnych reklam. Facebook oferuje przy wykorzystaniu z managera reklam, wiele typów działań, zaczynając od rozpoznawalności - aż po świadomość promowanej marki czy konwersje.
Jakie są sposoby na zarabianie na Instagramie i czym się charakteryzują?
Teraz skupimy się na alternatywie dla Facebooka czyli jego bracie: Instagramie. Schemat funkcjonowania serwisu jest nieco inny i to właśnie o nim porozmawiamy.
Osoby korzystające z Instagrama mają dwie możliwości komunikowania się z odbiorcami. – publikowanie zdjęć, filmów i gifów na swojej tablicy lub udostępnianie tak zwanych “Instastory”, czyli treści dostępnych dla obserwatorów przez 24 godziny w formie relacji. Chcąc wykorzystać dostępne funkcję serwisu do zarabiania na afiliacji, powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na odbiorców z którymi powiążemy naszą ofertę reklamy, hashtagi którymi są zainteresowani i formę publikowanej treści.
Content w przypadku promocji programów partnerskich powinien być przedstawiony w taki sposób, by użytkownik końcowy przeszedł na stronę docelową i z powodzeniem dokonał dalszych akcji. Podczas dokonywania planu działania naszej reklamy, warto zwrócić uwagę, że wg statystyk, użytkownicy instagrama to w większości urządzenia mobilne dlatego też powinniśmy dostosowywać responsywność promowanej strony internetowej. Która jest wymagana do skutecznego zarobku.
Jakie są ograniczenia i jak można sobie z nimi poradzić?
Ograniczenia instagrama wynikają w pierwszej kolejności z wymogu przekierowania użytkowników na własną stronę bądź stronę docelowej oferty afiliacyjnej. Tak jak w przypadku Facebooka, wymagane jest od nas wykorzystanie własnej strony internetowej.
Warto przytoczyć również informacje odnoszące się do strony na którą kierują nasze odnośniki - link. Instagram weryfikuje treści łamiące zasady społeczności dlatego przy wyborze kampanii, powinniśmy również zapoznać się z wytycznymi przedstawionymi w regulaminie serwisu.
Jakie programy partnerskie są odpowiednie do promowania na Instagramie?
Promocja afiliacji na instagramie staje się coraz bardziej popularna. Influencerzy nie zmieniając tematyki prowadzonych kont, mogą wykorzystać oferty najbardziej znanych marek i firm ze świata mody, wiedzy, VOD i wszystkich innych kategorii promując oferty w formie afiliacji.
Firmy lub osoby prywatne, natomiast kierując się ściśle tematycznym gronem odbiorców, mogą zastosować rozwiązania ofert CPS bądź CPA by jeszcze bardziej powiększyć swoją ofertę i zainteresowanych klientów.
Jakie są polecane praktyki reklamowe na Instagramie?
Nasza przygodę z zarabianiem i poprawną reklamą na instagramie, powinniśmy zacząć od dokładnego dostosowania tekstu promocyjnego BIO. Do wykorzystania posiadamy 150 znaków, które stanowią czołowy element widoczności naszego profilu. To właśnie tam osadzimy adres naszej strony oraz zainteresujemy użytkowników naszą ofertą.
Poza biogramem, powinniśmy skupić się również na jakości dostarczanego contentu poprzez zwiększenie wiarygodności umieszczanych materiałów reklamowych. Interesujący content, dobrane hashtagi oraz angażujące prowadzenie profilu to kluczowe działania zbliżające nas do monetyzacji odbiorców.
Instagram oferuje również płatne reklamy czyli tzw. InstaAds. To rozwiązanie jest polecane w szczególności jeśli zależy nam na możliwie największym sprecyzowaniu dostarczanego ruchu. Profsjonalne zastosowanie wszystkich funkcji i celów reklamowch znajdziemy w managerze reklam.
Jakie są różnice pomiędzy działaniami na Facebooku i Instagramie i innych mediach społecznościowych? Jakie rodzaje treści należy umieszczać w konkretnych SM?
Zwróćmy uwagę, że różnica między tymi dwoma serwisami jest niewielka i polega wyłącznie na formie przekazywanej treści. Choć to właśnie instagram odpowiada w głównej mierze za urządzenia mobilne, facebook za sprawą ciągłego dostosowania treści do uzytkowników - nie odbiega w formie możliwej reklamy. Relacje, posty na ścianie wydarzeń, kolaboracje czy treści wideo - to funkcję dostępne w obu platformach.
Podczas aktywnej reklamy na FB i IG, powinniśmy pamiętać, że umieszczając content, powinien on być wykreowany w taki sposób, by pozwolić odbiorcom na interakcje oraz dążyć do wyznaczonego przez nas celu. Dla przykładu wykonanie akcji bądź zapis do formularza na naszej konfiguracji linku partnerskiego.
Starajmy się nie powlielać treści, zdjęć czy grafik a zamienić to na naprawdę interesujący content jak chociażby infografiki czy materiały promocyjne dostosowane do zainteresowań odbiorców(wraz z nawiązaniem do naszej oferty).
👉 Zachęcamy do zweryfikowania naszej pełnej kategorii poradników "Social media" oraz "Płatny ruch" po zalogowaniu w panelu użytkownika mentoring.net.pl 📚 📚 📚